Smit Bronco
RC remorkér nejen pro Tug Towing
Loď je určena pro sezónu 2011 (pokud se to stihne).
Techinfo -
jde o: Delta Multi Purpose Pusher Tug 2500,
měřítko: 1:33, délka: 78 cm a kousek
šrouby: 64mm (vlastní výroba), motor: 2x BOSCH AHC 12V 10W POWER 755/40, regulátor: 2x DSYS MD54DCRS, akumulátor: Pb 12V 7Ah, statický tah: 2,5kg
Deníček
- 9-11.9. 2011 - TT 2011 Panistávka, po výměně motorů to konečně jezdí (foto: Laďouš)
- 10-19.6. 2011 - jeřáb, truchu mu ještě chybí, ale už se to blíží
- 4.6. 2011 - po zkušenostech z Protivanova (vůbec to netáhlo a Bronca přetlačil i jednošroubej springoš), motory vymontovány a objednány
Robbe POWER 755/40. Sice budou problémy s montáží, ale snad to bude jezdit.
- 1-22.5. 2011 - nutné chlupacení, bez toho to plavat nebude, že :-)
- 25.4 2011 - Rok se s rokem sešel a konečně první-slavnostní-testovací spuštění na vodu. Práce je ještě mnoho, ale šlo o otestování vlastností.
- 26.3 2011 - šrouby (jsem měřil a pak hlavně brousil, brousil, brousil a jsou průměr 64mm)
- 12-20.3 2011 - konečně barva (maskování, lakování, maskování ...)
- 28.2 2011 - chlupacení
- 19.2 2011 - konečně to začíná připomínat nástavbu
- 5-6.2 2011 - zábralí horní paluby a stožár (pájeno, stožár i částečně lepen). Ještě to někdo dodělá a bude hotovo :-)
- 9.1 2011 - střecha
- 2-6.1 2011 - rozhodl jsem se, že každé okno bude mít rámeček, to byla ale blbost, tak ulepenej jsem dlouho nebyl :-)
- 30.12 2010 - nástavba má konečně vypižlaný okna, děláno dremelem trio, pěknej to stroj. Děkuji Ti ježíšku :-)
- 29.12 2010 - nástavba 1. patro
- 11.12 2010 - nástavbě přidány nějaké "chlupy"
- 2.12. 2010 - nástavba se nám vylupuje
- 6.11 2010 - začátek na nástavbě
- 11.10 2010 - Konečně stříknuto základem, už to začítá trošku vypadat, sice to bude ještě broušení a tmelení ...
- 5.10 2010 - Hlavní úvazník
- 3.10 2010 - Ozdoba odrážedel
- 28.9 2010 - Průvlaky
- 26.9 2010 - Zadní ochrané zábradlí a pár detailů na přídi
- 23.9 2010 - Konečně je bort "kolkol". Navrh je "navařená" trubka, v zádu je rolna
- 29.8 2010 - Pokračují práce na bortech
- 15.8 2010 - Do trupu zakotven přední úvazník
- 9.8 2010 - Obroušeno, stříknuto základovkou s tmelem. Začíná práce na předním "strkadle", hotova šachta pro kotvu
- 2.8 2010 - Otmeleno - to bude broušeníčko :-)
- 30.7 2010 - Kormidla - kuprextit, proříznut, zalepeny dráty z kola, polepeno plastem pro tvar
- 26.7 2010 - Hřídele, kortovky, kozlíky ... instalováno/zalepeno. Kroužky v kortovkách slouží k ustavení hřídele, přijdou samosebou do pryč.
- 24.7 2010 - Výroba toho, co má představovat kortovky (maketáři mě nebudou být, že). Při pohledu v dílně padnul pohled na kelímek od zakysané smetany.
Má to přesný průměr i kužel. Pokud se to olaminuje, mohlo by to být ono. Jedna vrstva dovnitř, a zvenku pak několik.
Celková tloušťka cca 1.5 mm, snad to bude sloužit. Mám jedinej problém, jak to pojmenovat.
Má žena tomu říká Zottyho dýza :-)
- 19.7 2010 - Kýl má konečně požadovaný tvar
- 18.7 2010 - Trup olaminován
- 11.7 2010 - Zatmeleno, obroušeno - připraveno k laminování
- 3.7 2010 - Páskování dokončeno
- 28.6 2010 - Pokračování na zádi - páskování
- 20 - 25.6 2010 - Luboš mě ukecal, že příčňák nebude jen tak nafintěnej, ale že to bude vypadat jak origoš. Pokreslili jsme papír, pokecali a prostě se to zkusí :-)
- 19.6 2010 - Pokračování na zádi
- 17.6 2010 - Zadní paluba. Už to snad přestane vypadat jak stavební kolečko. Je to kus, teď teprve vyniknou rozměry.
Práce na zádi to bude pakárna.
- 15.6 2010 - příd hlásí pro teď hotovo (snad to bude trochu podobné, dostupné jsou pouze fotky, tady výkres mlčí)
Vnitřek olaminován, pak obroušeno do "jakžtakž" tvaru.
- 9.6 2010 - pokračování přídě
- 7-8.6 2010 - Horní paluba a začátek přídě
- 3-4.6 2010 - minulé dva remoše jsem hnal co nejlehčí, na hranici pevnosti (tak trochu jak když děláte na modelu éra) a pak přišlo na řadu olovo :-(.
Teď to zkusím hezky konstrukčně a na váhu nehledět pokud bude dole, že.
- 29-30.5. 2010 - rozhovory s Cabadajem na soutěži v Protivanově, který staví setřičku Bronca - Barracudu a to ve stejném měřítku. Konkrétně jsme se zadrhli na příčném pohonu.
Dle všeho má tento typ lodě tento příčný pohon: Veth-Jet. Jak to ale modelářsky zpracovat?
- 25.5. 2010 - výkres konečně hotov, promyšleny nějaké detaily, některé naopak ne. Dál se uvidí.
- březen-duben 2010 - hledání podkladů, rozhodnutí pro konkétní loď, bude to Bronco (jezdí jich stejného typu celkem šest)
J. Mallat