Ruské motorové saně RF-8 (též GAZ-98) poháněné tlačnou vrtulí pocházejí z roku 1941/42. Byly vyrobeny z dřevěného rámu potaženého překližkou. Lyže též dřevěné, přední pár byl řízený. S automobilovým benzinovým motorem GAZ–M–1 (37kW), který poháněl kovovou vrtuli o průměru 235 cm, dosahovali saně maximální rychlosti 50km/h. Verze GAZ-98K z roku 1943 s leteckým motorem GAZ-M-11 (82kW) až 80km/h. Posádku tvořili řidič a v předu sedící střelec, který měl k dispozici lehký kulomet DP-28. Dle dostupných informací bylo celkově vyrobeno 309 kusů. První bojové nasazení prodělali v lednu 1942 na severozápadní frontě v Podmoskví.
Aktualní stav: V provozu, jen toho sněhu je pramálo :-(
Foto
![]() 107 Kb |
![]() 103 Kb |
![]() 766 Kb |
![]() 757 Kb |
![]() 753 Kb |
![]() 63 Kb |
![]() 61 Kb |
![]() 66 Kb |
![]() 66 Kb |
![]() 1388 Kb |
![]() 1305 Kb |
![]() 1262 Kb |
![]() 835 Kb |
![]() 525 Kb |
![]() 782 Kb |
![]() 1033 Kb |
![]() 973 Kb |
|
![]() 855 Kb |
![]() 867 Kb |
![]() 841 Kb |
![]() 861 Kb |
![]() 843 Kb |
|
![]() 839 Kb |
![]() 839 Kb |
![]() 385 Kb |
![]() 447 Kb |
Video (DivX) - pojezdové zkoušky na suchu
1 - 1,2 MB,
2 - 669 kB,
3 - 261 kB,
4 - 825 kB,
5 - 610 kB