Fenlander - Stan Tug 1405
RC remorkér pro Tug Towing
Loď je určena pro Tug Towing Cup 2010 v kategorii lehký.
Techinfo -
měřítko: 1:22,5, délka: 65 cm, šroub: 2x průměr 45mm + příčňák (broušená dvacítka), motor: 2x Igarashi 3657-050, příčňák MIG400/7,2V, regulátor: 2x DSYS MD28DCRS, akumulátor: 12V-2,3Ah, statický tah: ?
Deníček
- 29-30.5 2010 - účast na akci Tug Towing v Protivanově - . Pořadí jak je zvykem ... chvost (přispěla k tomu i "Ponorková akce" kolegy Jelena).
Došlo k ostrému testu nových šroubů, teď už jsem spokojen. Na fotce cca 40-ti kilová vana (na vodě za lodí je vidět jak to pěkně vaří), ale jelo to i s 140-ti kilovou :-)
Foto vypůjčeno od Vítka
|
- 10-12.5 2010 - Výroba nových šroubů
- 8-9.5 2010 - účast na akci "Remorkéry na rybníku" - Devínska Nová Ves 2010 ... Moc hezké poježdění, příjemní lidé i prostředí. Pořadí jako obyčejně ... chvost (tímto se omlouvám spolubojovníkovi Mirovi za neustálé kažení).
Při srážce se skutečností, musím konstatovat, že remoš musí zpět do loděnice a musí dojít k úpravám.
- 27-28.2 2010 - Most 2010 - Umístění nic moc (to ani nikdo nečekal), ale remoš jel jak měl, zbytek je o rukách. Pár fotek z akce.
(foto vypůjčeno od Laďouše)
|
- 23.2 2010 - Fendry, lano pro jeřáb a tak
- 20.2 2010 - Zdobeníčko, zdobení
- 18.2 2010 - Když se dívám na sebe, tak se musím pochválit. Nevypadám já věru zle .... :-)
- 16.2 2010 - Kolik bude třeba dovážit?
- 13.2 2010 - Kormidelna a stožár
- 6.2 2010 - Kormidelna už skoro je ...
- 27.1 2010 - Makám na kormidelně ...
- 23.1 2010 - Maskování, lakování ...
- 16.1 2010 - Lakujem ... jupí ... konečně bude trochu vidět, co tu celou dobu páchám :-)
- 16.1 2010 - Vzniká kormidelna
- 3.1 2010 - Jeřáb
- 2.1 2010 - Bedna na zádi
- 27.12 2009 - Hlavní úvazník je tu :-)
- 26.12 2009 - Tak podelší době a hned taková veselá práce ... broušení, tmelení, broušení, tmelení, broušení, tmelení ...
Ještě to není ono, ale ta nejhorší raubířina je snad za mnou.
- 22.11 2009 - Zábradlí. Je svařené (Michale děkuji) z trojky železa. To jsem si na sebe ušil, ani nevíte jak těžko se to ohejbá a tvaruje :-).
- 17.11 2009 - Borty mají "navařenu" trubku, přední (funkční, za něj se bude tahat) a boční pultry
- 10-11.11 2009 - Paluba a nahrubo prořezané borty
- 27.10 2009 - Kormidla, hřídele, šrouby
- 22.10 2009 - To co má představovat Kortyho dýzy na místě. Je to hliníková trubka průměr 50mm (stěna 2mm).
Nevěřili by jste, jak ten človíček ve Feroně koukal, když jsem chtěl uříznout 2x 20mm (cena materiálu 3,- a řezání 40,- vše v Kč s DPH). Nejezděte tam ráno, to lifrujou po náklaďákách (alespoň v Praze), po obědě bývá klid a jsou ochotni i takovýchto kšeftů :-).
- 18.10 2009 - Příčný pohon v trupu. Ještě to přijde přelaminovat a pak zvenku zaříznout.
- 17.10 2009 - Vyroben příčný pohon (dokormidlovací zařízení) vlastní konstrukce.
Test ve vaně proběhl na výbornou. Ještě je třeba dodělat přišroubování víčka a pak už šup s tím do trupu. Motor přijde samosebou odrušit, ale na to je čas.
Průměr trubky je 30mm, šroub je zbroušený Graupner 30mm, motor MIG400.
- 12.10 2009 - Oděrné lišty, chlazení (dle Zdenka Bílka a nejspíš má pravdu), či to to vlastně je. Nejen že to tam má být, ale slibuji si od toho zpevnění trupu.
Přilepeny lišty nařezané z balzového prkénka a olaminovány.
- 10.10 2009 - Vzniká přední "strkadlo" :-) včetně budoucího žebříku.
- 9.10 2009 - Vydlabáno jádro. Spokojenej nejsem, ale "Pepa" to není. Použít to snad půjde.
- 8.10 2009 - snad poslední vrstva.
- 6-7.10 2009 - Obroušeno, nanesen dvousložkový polyesterový tmel, obroušeno. Je to poslední šance pro tenhle trup. Byl jsem s povrchem tak nespokojen
(trup křivý není, ale laminát kopíroval chyby na kopytu a isolepu ... chyba bude mém v postupu, ne v pricipu), že jsem uvažoval o popelnici, teď už to tak špatně nevypadá
Uvidíme, připraveno pro snad poslední vrstvu tkaniny.
- 4.10 2009 - Zaříznut zahnutý laminát v místě budoucí paluby (na tento lem přijde přilepit paluba).
Přilepena další deska polystyrenu, ořezáno, obroušeno a šup, další dvě vrstvy laminátu.
- 3.10 2009 - Rozhodl jsem se zkusit postavit trup laminováním na pozitivní kopyto z polystyrenu dle postupupu od Petera Podhorného, tak jak ho uveřejnil na DF serveru mo-na-ko.net.
(mimochodem, předvádí to na sestřičce Stan Tuga 1405 a to Stan Tug 1605, jsou to obě prostě krasavice).
Borty přijdou až po, tedy teď do roviny (obloukoviny) paluby.
Jak to dopadne se teprve uvidí, doufám, že si nezahraju na Pepu (levá půlka jiná než pravá), třeba to půjde do popelnice.
Poslepovány purexem vrstvy říznuté nožem dle šablony a začlo sochání. Nůž a šmirgl a šmirgl ... cca 2 hodiny (nedělejte to v obejváku, to by bylo na rozvod). Pak polepeno isolepou a pokus o laminování.
- 1.10 2009 - rozhodnutí pro konkétní loď, bude to Fenlander, působící v přístavu Wisbech (Fendland, Anglie). Pokud se nepletu, podařilo se mě ho najít, na Google mapách.
- 30.9 2009 - výkres konečně hotov, měřítko vyšlo úchylné 1:22,5, no a co, že :-)
- září 2009 - hledání podkladů
J. Mallat